.

.

الثلاثاء، 5 سبتمبر 2017

التوقف عن كل شيء

انا لا اكتب
لا افكار تعبر دماغي
وكل شيء مكرر
واللحظات السعيدة
التي تحدث من حين لاخر
والتي لا تستمر
لا استطيع التكلم عنها عندما تحدث
ولا استطيع الكتابة عنها بعد ما تحدث
لانها تختفي 
لان كل شيء يهم كثيراً
وفي الوقت ذاته لا يهم اطلاقاً

والايام اللي انا فيها مترددة
واللي انا فيها بخاف
من كل شيء
واللي انا فيها بدور علي حد اتكلم معاه
وبعدان
مبعيطش.. وبتجاهل مشاعري
وبهرب

انا بتحول لشخص اخر
بتحول لشخص معرفوش
بعتقد اني بعد 10 سنين
مش هقدر اتعرف علي نفسي
بس انا مش راضي عني
مش راضي عما يحدث لي
عما افعل بي
وبحلم اصحي في يوم
برغبة اني اكون شخص مختلف

كنت بعتقد اني لما هتخرج 
هيبقي عندي وقت اعتني بنفسي
اخرج لوحدي
واحقق احلامي

ولكني احبس نفسي 
في زنزانة
واتسائل اين المفتاح
بعد ان ابتلعته بدون تردد
قطة تدور خلف ذيلها
ولا تصل ابداً

الهواء مازل ثقيل
وقلبي مازل ثقيل
ولا اريد ان اكون معي طوال الوقت

تحلم بخفة
سببه ثقل
سببته خفة 




ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

لا تقسوا عليّ .. وابتسم للحياة : )))))